Strona głównaEnglish version
OskarFilmyTeatrDlaczego Japonia?
To lubięGaleria rysunkówO WajdzieBibliografia


Nastasja Filipowna


fot. Wojciech Plewiński

Późną nocą, nic nikomu nie mówiąc, zeszliśmy się na sali prób. Nowicki, Radziwiłowicz, Krystyna Zachwatowicz, Maciek Karpiński i ja. Trzeba było wreszcie dowiedzieć się prawdy: czy mamy cokolwiek do powiedzenia w sprawie Idioty Dostojewskiego. Tych kilka godzin wspominam jak najpiękniejszy sen. Aktorzy umielu już wtedu na pamięć wielkie partie tekstu i dobrze rozumieli postacie, mogli więc przystąpić do improwizacji. Nienawidzę reżyserów, krórzy nieustannie przerywają aktorom, żeby wypowiedzieć swoje, często niekonieczne uwagi. Gdybym był aktorem, zaiłbym z całą pewnością już kilku takich reżyserów. Pragnąłem jednak w jakiś sposób wziąć udział w tej próbie. Radziwiłowicz z Nowickim improwizowali przed nami bez przerwy, a ja, zachwycony, małym dzwoneczkiem dawałem im znak, kiedy moim zdaniem idą w dobrą stronę.

Była to piękna, natchniona noc.(...)

Andrzej Wajda, cyt. za: Maciej Karpiński,
"Dostojewski - teatr sumienia", Warszawa 1991,



Oskar  |  Filmy  |  Teatr  |  Dlaczego Japonia?
Ulubione  |  Galeria rysunków  |  O Wajdzie  |  Bibliografia
Strona główna  |  English Version



Copyright © 2000–2011 Prószyński Media sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone