Strona głównaEnglish version
OskarFilmyTeatrDlaczego Japonia?
To lubięGaleria rysunkówO WajdzieBibliografia


Antygona


fot. Stanisław Markowski

Andrzej Wajda przystępował do pracy nad tragedią Sofoklesa w specyficznych warunkach Polski stanu wojennego i przez ten pryzmat odczytał tę tragedię (...). Wprowadzając współczesny kostium i nowoczesną ekspresję teatralną umieszczał grecką tragedię w żywym nurcie kultury, adresując ją równocześnie do konkretnego widza. Antygona wzbudziła ożywione kontrowersje właśnie, dlatego, że miała tak wyraźnego adresata: akceptowana bez reszty przez jednych, była równie zdecydowanie odrzucona przez innych. Można nawet powiedzieć, że społeczny odbiór Antygony Wajdy był jak gdyby dalszym ciągiem spektaklu, przeniesionym na płaszczyznę dnia dzisiejszego.

Za motto przedstawienia w Starym Teatrze mogłyby służyć słowa z wiersza Czesława Miłosza Antygona zamieszczonego w programie: Dopóki żyję, będę wołać: nie.



Oskar  |  Filmy  |  Teatr  |  Dlaczego Japonia?
Ulubione  |  Galeria rysunków  |  O Wajdzie  |  Bibliografia
Strona główna  |  English Version



Copyright © 2000–2011 Prószyński Media sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone